Hur det började

Välkommen hit till min blogg!

Jag kommer blogga om alla möjliga och omöjliga områden inom virkning – mönster, garn, virknålar, tekniker och mycket mer.

När jag fick veta att jag skulle bli moster bestämde jag mig för att lära mig virka. Jag hade lite garn liggandes hemma så jag köpte en billig virknål och satte mig ner och började titta på tutorials på youtube.

image
Detta är mitt första virkade alster, skapat 26 augusti 2014

Den 14 september hade jag kommit så långt att jag lyckats göra en kudde med både blommor och kant.

image
Sedan investerade jag i ekologiskt garn och skapade denna söta barnvagnsmobil. Som den nybörjare jag var höll jag krampaktigti nålen och trådspänningen var hög.

Mönstret hittade jag här: http://www.littlemuggles.com/free-patterns/baby-owl-free-pattern/

image
En snuttefilt blev det också.

Huvudet till denna snutte gjorde jag utifrån detta mönster:http://www.amigurumitogo.com/2014/04/little-bigfoot-bunny-free-crochet-pattern.html?m=1

image
Många, många veckor senare blev jag klar.

Här hittade jag en tutorial som jag utgick ifrån när jag virkade filten.

Den 11 oktober var jag till slut klar med settet jag skulle ge till den kommande systerdottern. Nöjd och glad lämnade jag över gåvorna. 

Detta var bara början på min virkresa. Många meter garn har glidit genom mina händer sen dess och en helt ny värld har öppnat sig för mig. 

Annonser

Författare: virkvisa

Välkommen hit! Hösten 2014 fick jag veta att jag skulle bli moster och då fick jag för mig att jag skulle lära mig virka så jag kunde göra en filt till bebisen. Jag började titta på tutorials på youtube, och sakta men säkert lärde jag mig grunderna. Nu, 1,5 år senare har jag bestämt mig för att lära mig så många virktekniker som möjligt och jag har även börjat designa egna mönster.