🇸🇪 Hjärtekatten 🇺🇸 The heart cat

🇸🇪 Min äldsta dotter föddes 7/1 2007 och genomgick en hjärtoperation två dagar senare. Några år senare startades ett projekt som heter Hjärtekatten. Alla som vill kan virka en katt och sy på ett hjärta med ett ärr på. Katterna skickas till Lund och Göteborg där man utför hjärtoperationer på barn och tanken är att alla hjärtsjuka barn ska få med en katt hem. Gå gärna in på hjärtekatten hemsida och läs mer! http://hjartekatten.blogspot.se/p/om-hjartekatten.html?m=1

Nu när det var dags för dotterns 10årsdag för hjärtoperationen som räddade hennes liv ville jag ge henne en egen katt. Det blev en rosa katt som snabbt fick namnet Hjärtat. Hon är virkad i Scheepjes Catona. 

Dottern har fortfarande ett par missbildningar på sitt hjärta, men det är inget som hon eller vi märker av. ❤️

🇺🇸 My first child was born January 7th 2007 and two days later she went trough a heart surgery. Some years later, a project called the heart cat started. Everybody that want’s to can crochet a cat and ad a heart with a scar on. The cats are sent to Lund and Gothenburg where they do heart surgerys on children. The organisation want to give all the children with a heart disease a cat to bring home. Their blog is in Swedish, but you can go in and look at the pictures. http://hjartekatten.blogspot.se/?m=1

When it was time for the 10th anniversary of my daughters life saving heart surgery, I wanted to give her a cat of her own. I made her a pink one that she named Hjärtat (the Heart). I used the yarn Catona by Scheepjes. 

My daughter still has some malformations on her heart, but nothing that she’s affected of. ❤️




Författare: virkvisa

Välkommen hit! Hösten 2014 fick jag veta att jag skulle bli moster och då fick jag för mig att jag skulle lära mig virka så jag kunde göra en filt till bebisen. Jag började titta på tutorials på youtube, och sakta men säkert lärde jag mig grunderna. Nu, 1,5 år senare har jag bestämt mig för att lära mig så många virktekniker som möjligt och jag har även börjat designa egna mönster.

Kommentera

